Ingen dans på rosor

image

Vad är det för uttryck egentligen? Att dansa på rosor borde ju innebära en massa trampades på taggar? Och det är ju allt annat än skönt. Vilket fall, två veckor kvar till BF. Phew! Svettigt värre. Vissa dagar är bättre än andra, men jag börjar bli riktigt trött på att vara gravid nu. Både fysiskt och mentalt. Men börjar även förstå allvaret i vad som komma skall och känner mig lite skraj.. En förlossning, en liten miniknodd som är helt beroende av en som man vill skydda mot alla faror i världen. Tvåbarnsförälder. Att ta hand om ett är ju stort, krävande och läskigt bara det. Hälften av tiden känns det som att vi inte vet vad vi håller på med. Sen skrattar Elias och busar med oss och allt annat försvinner och hjärtat svämmar över av kärlek. Och så ska vi ha EN till!!! Ja, det kommer bli riktigt tufft, ett par riktigt intensiva år, det tvivlar jag inte på. Men det kommer också att innebära så mycket kärlek. Och jag är så sjukt bölig. Gråter flera gånger per dag när E gör något eller E och G tillsammans. Det absolut finaste jag har!

Skulle egentligen skriva ett klagoinlägg men känner att det blev något helt annat. Oh well, just nu mår jag inte tiptop och hoppas att de närmsta veckorna går rätt snabbt. Vi längtar efter dig lilla lillesyskon!

Kommentera

