Today is the first day of the rest of my life

20140427-175650.jpg

Elias har blivit tre månader och jag har börjat känna mig mer återställd efter graviditeten och förlossningen. Bäckenet har jag hört ar mjukare upp till sex månader efter förlossningen och att det därför är viktigt att känna av och vara försiktig när man tränar. I början kände jag verkligen hur löst bäckenet var, vilket var oskönt och rätt obehagligt. Men idag så har jag tränat. Ett ganska lugnt pass på Kinect. Kanske 30 minuter inklusive uppvärmning och stretching. Väldigt lagom så här första gången. G frågade efter om det var kul. Näe, verkligen inte. Jag kommer nog aldrig definiera träning som kul. Men det kändes skönt! Angående mål och så, så skulle jag gärna se att jag går ner de 5,5 kg jag har kvar sedan innan graviditeten. Helst 3 kg till. Men det är främst inte vad som står på vågen som är målet. Det främsta målet är att bygga upp styrka och då i rygg, armar och axlar. Ja, ni fattar. Sånt som helt enkelt kan underlätta för mig som småbarnsförälder. Elias bara växer och växer så det gäller ju att palla med. Och jag tycker vår guldklimp är riktigt tung redan nu. Så det gäller ju verkligen att hänga med! Behöver ju även att träna upp magen igen då magmusklerna ju delat på dig för att få plats med allt annat under graviditeten. Och därför har jag laddat ner appen ”Mammamage” som en barnmorska på SÖS utvecklat som jag hört mycket gott om. Det är viktigt att träna magmusklerna rätt efter en graviditet så att läkning och ihopdragning stimuleras. Tränar man plankan, situps osv kan försvåra läkningen.

Så jag hoppas att jag för en gångs skull kommer fortsätta med detta för ett hälsosammare liv. Jag hoppas att jag med mitt mål verkligen kommer att motiveras till att göra detta. Time will tell!

Annars har ni väl njutit av det fantastiska sommarvädret vi har? Så här tycker jag att det får fortsätta.

Kommentera

