1 APRIL

Vilken helg! Fantastiskt väder så på lördagen promenerade vi över Västerbron och till Hornsbergs strand. Där åt vi lunch för att sedan fortsätta promenaden till Karlbergs station dör vi tog pendeln hem. Det blev en rejäl promenad och det var härligt att vara ute. I söndags påbörjade vi en rejäl vårstädning av lägenheten. Vi är inte helt klara än, allt tar ju lite längre tid med en liten Elias. Efter att fönstrena blivit putsade är det ett helt annat ljus och allt ute är mycket klarare.

Innan min föräldraledighet hade jag en tanke om att det skulle vara ganska ensamt och lite tråkigt. Brist på vuxet sällskap. Oj så fel jag hade. Idag har jag umgåtts med en kollega som fick barn drygt två veckor innan mig. Imorgon ska vi fixa pass till Elias så då jobbar G hemifrån. På torsdag blir promenad och fika med mammagruppen och på fredag kommer en gammal kollega hit som precis fått barn. Och några promenader till på det, med och utan sällskap. Härligt!

Kommentera

