I WORK OUT

20140310-195531.jpg

Ja, det är alltså inte jag som tränar utan Elias som tränar sina nackmuskler. Det går alldeles utmärkt!

Vad har hänt sen sist då? Rätt mycket faktiskt. Elias fixerar blicken jättebra och kommunicerar med leenden och ljud. Elias har verkligen upptäckt att han kan låta. Vilket ju är superhärligt! Och så mysigt att se hans ben sprattla i takt när han är glad.

I fredags var dock värsta dagen i mitt mamma-liv. Elias var superglad hela förmiddagen och vi hade precis kommit hem från en promenad när allt vände. Elias blev jätteledsen och skrek som han aldrig gjort tidigare. Elias är ju världens lugnaste kille i vanliga fall vilket ju gjorde att jag blev jätteorolig. Inget jag gjorde hjälpte och det gjorde så ont i hjärtat att se min lilla kille skrika av smärta (?). Jag fick tillslut panik och ringde G som åkte hem från jobbet. Lagom till att han kom hem var det värsta över men så skönt att få sällskap och stöd när jag kände mig hjälplös. Efter det har han varit samma glada Elias igen. Jag förstår väl att sånna här tillfällen kommer att komma och att när de är så här små så vet man ju heller inte vad som är fel så det är ju bara att vyssa och trösta.

Vi var på första läkarbesöket idag och lilla Elias växer jättefint. Jag hade verkligen inte förstått hur snabbt det går! Elias väger nu 5350 gram och mäter 56,5 centimeter. Stora killen!

Kommentera

