TODAY

20140304-194846.jpg

Den här lilla sötisen och jag har idag varit inne i city för första gången. Och vi har åkt t-bana för andra gången. Vi mjukstartade i helgen men då åkte vi bara en station, till Skanstull där vi promenerade lite och åt lunch på Vapiano.

Idag tyckte jag därför (😱) att vi var redo för stan! Kom på att jag glömt napp när vi kom till Liljeholmen. Men det gick fint! Lite glädjetjut på t-banan och stirrig blick av alla intryck. Han somnade gott av lite promenad på Drottninggatan så jag hann in en sväng på Åhléns, Zara och Designtorget. Tänkte köpa med mig en bakelse hem från Vetekatten (ingen semla dock!) men upptäckte 1. De är trappor in (Hur dumt är inte det?!?) och 2. Det var gaaalet mycket folk där då jag hade skippat det vilket som. Inte visste jag att alla var så tokiga i semlor. Jag köpte istället med mig sushi hem och tog pendeln hem som omväxling.

Nu gick den här trippen jättesmidigt, iom att Elias sov mestadels, men känns ändå skönt att åkt t-bana och pendeltåg. Och bara få lite koll på vart alla hissar är. Bara ett sånt moment gör ju att det tar längre tid att förflytta sig än vad man är van vid. Det kan ju till och med vara kö till hissen. Inget jag tänkt på tidigare.

En annan grej som jag inte riktigt funderat över är att tiden går väldigt snabbt nu när jag är hemma med Elias. Vissa dagar har jag inget planerat men beger mig nästintill alltid ut på promenad. Skönt att komma ut lite! Imorgon står promenad med sällskap av några andra föräldralediga mammor som bor i närheten på schemat. På torsdag ska jag på efterlängtad massage och på fredag är det promenad och fikaträff med de föräldralediga mammorna. Helt okej vecka med andra ord.

Fortsatt trevlig tisdag på er!

Kommentera

