ELIAS

Elias har nu äntligen kommit till världen! 17 januari 17:41 föddes han och var då 49 centimeter lång och vägde 3810 gram. Vilken guldklimp!

20140128-131915.jpg

20140128-132010.jpg

20140128-132032.jpg

20140128-132057.jpg

Jag kommer inte berätta om min förlossning i detalj, men jag hade nog trott att det skulle vara jobbigare och vara mer smärtsamt än det var även om det var en riktigt tuff upplevelse. Och definitivt inget jag skulle klarat utan G och barnmorskorna på SÖS.

Det känns helt overkligt att det är Elias som var lilla Ponyo i min mage. Han är fortfarande lika sprallig men också världens lugnaste och goaste killen. Äter, sover, bajsar/kissar och gosar är allt han gör. Och så är han ju världens finaste bebis (opartisk).

Dagarna nu är rätt lugna och han är vårt största fokus. Jag och G får även lite tid varje dag att läsa, spela dataspel vilket faktiskt är lite skönt.

Vi har även haft en del besök. Min mamma och pappa besökte oss redan när vi bodde på Årstavikens hotell. Sen har vi haft besök av G:s bror innan han åkte tillbaka till Kongo för jobb. G:s kompis Delis var förbi en sväng. G:s farbror och ingifta faster har varit här. Min syster är nu hemma från Holland. Igår var vi iväg och hälsade på hos min farmor och farfar och mormor och morfar. Och nu på fredag kommer G:s föräldrar upp och hälsar på. Mysigt!

Igår var det 7 år sedan jag och G träffades. Inte hade någon av oss kunnat gissa då att vi skulle vara där vi är i dag. Men glad för det är jag! Lyckligt lottad med världens finaste killar. 💗

Kommentera

