40 + 3

20140115-160142.jpg

Due date är passerat men ingen Ponyo har kommit till världen. Suck! Det är väl ganska väntat men nu börjar jag ju bli rätt less på det här. Inte den minsta föraning om att nått ska dra igång. Inga fler eller värre sammandragningar än vanligt, inga förvärkar, nada. Men aktivitet på krabaten där inne det är det, och det är väl egentligen skönt det! Imorgon bär det av till barnmorskan på nytt vilket jag hade hoppats på att vi skulle skippa men det verkar ju inte bli så.

Idag har jag haft energi till att tömma och fylla diskmaskinen, städa köket, diska för hand och slå igång en tvättmaskin. Så nu kommer jag garanterat få skäll från G då han inte vill att jag anstränger mig. Men ville bara få undan en del, blir så trött av att bara sitta.

Har denna vecka läst fyra böcker. Har ni inte läst trilogin Cirkeln, Eld och Nyckeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg kan jag varmt rekommendera den. Sen läste jag Sandmannen av Lars Kepler som också var riktigt bra, väldigt spännande! Sen läste jag en Jack Reacher-bok av Lee Child, helt ok men inget speciellt. Sen läste jag även deckaren Flickan under jorden av Elly Griffiths, också helt ok, en klassisk deckare men ingen jag kommer komma ihåg i framtiden.

Nu är G på väg hem och då blir det middag och nån serie. Håll tummarna för att vår bebis kommer ut snart, gärna snarast!

One thought on “40 + 3

  1. Det verkar vara mer regel än undantag att gå över tiden! Hehe är väl jättebra att du ”tar ut” dig, kanske kan få igång värkarna. Ih är så spännande nu, kollar telefonen jätteofta för att se om det kommit en bild på en nykläckt sötnos… :)

Kommentera

