38 + 5

20140103-175112.jpg

Det här fotot tog jag innan jul så för ungefär två veckor sedan. Då tyckte jag att jag hade blivit jättestor på kort tid (vilket jag också hade) men nu är jag inne på slutet av vecka 38 och tro mig, jag är ännu större för att inte säga gigantisk. Dagarna ser ganska lika ut varandra. Sover dåligt, läser bok, äter, sover/vilar, tittar på film/serier och tar en tur med bilen. Långa promenader är tyvärr inte att tala om. Så då är det skönt att ha bilen så jag kommer ut lite.

Idag var vi på förhoppningsvis sista kontrollen hos barnmorskan och det visade sig att jag fått förhöjt blodtryck, men inget protein i urinet (dvs ingen havandeskapsförgiftning) men ska för säkerhets skull tillbaka på öppna mottagningen i nästa vecka. Sen har vi en ny tid inbokat den 16 januari men då hoppas vi såklart att bebis kommit innan dess men det vet vi ju inget om. Ponyo har nu iaf fixerats vilket ju faktiskt tyder på att det börjar närma sig. Och det gör det verkligen, endast 10 dagar kvar till beräknad förlossning! OMG! Men det känns faktiskt helt ok, inte så att jag ser fram emot förlossningen men känner verkligen att vi är redo för bebisens ankomst nu. Så förberedd man kan vara vill säga. Och här hemma händer inte så mycket utan dagarna ser mest likadana ut så jag ser verkligen fram emot att ha Ponyo här ute med oss och längtar så klart väldigt mycket efter bebis men även att få känna mig lättare. Har gått upp 15 kg under graviditeten och jag längtar efter att inte ha några problem att resa mig upp ur sängen, ta på mig strumpor och skor och annat som blivit så mycket svårare med en stor boll på magen. ❤️

One thought on “38 + 5

Kommentera

