MONDAY

20131216-155837.jpg

Måndag idag och inte vilken vanlig måndag som helst. Jag har semester. Och ännu större är att jag inte ska jobba på ett väldigt bra tag. Känns väldigt knasigt. Livet är ju ganska inrutat på det sättet att man jobbar, pluggar, har semester. Men nu är det väntans tider för mig. Går in i vecka 36 idag och i slutet på denna vecka är Ponyo färdigbakad och ska väl egentlig en bara lägga på sig lite vikt. 4 veckor kvar till BF. Gaah! Ponyo kan därmed komma närsom. Men bebis får gärna vänta ett tag för mig så jag och G hinner fira jul och nyår och vara lediga två veckor tillsammans innan bebis. Lyx! Men allt är så gott som förberett: G har monterat bilbarnstolen, förlossningsväskan är packad och vi har köpt blöjor (!?!). Så nu är det bara vila, pyssel och julmys som står på schemat, typ.

Idag kom dessutom nyaste ELLE och Family Living i brevlådan, mycket passande! Så nu ska jag bläddra lite i någon av dem innan jag (!!!) ska påbörja dagens middag: vegetarisk lasagne!

Kommentera

