10 WEEKS LEFT

20131105-164742.jpg

November är redan här och nu är det bara 10 veckor kvar tills vår bebis är beräknad! Jag kan inte föreställa mig på vad som komma skall men nu är det verkligen nedräkning. Drygt sju veckor kvar till jul, sex veckor kvar att jobba och fyra veckor kvar till min födelsedag. Mycket nedräkning nu med andra ord!

Hade ni också långhelg helgen som var? Jag hade halvdag i fredags och tog ut flex. Det var riktigt skönt. I helgen var vi bland annat på Ikea och handlade massa nytt. I och med bebis så är det lite grejer som behöver ändras om här hemma och nu har vi kommit rätt långt i den processen. Känns skönt! Är det förresten det här som kallas för att ”boa in sig” när man väntar barn? Haha…

Nått som jag förresten måste tipsa om till er om ni är gravida är denna gravid/amningskudde. Jag fick rätt tidigt i graviditeten problem med att sova i en skön position men denna kudde har verkligen underlättat. Sen är det ju ett stort plus att den har fler användningsområden då den fungerar som amnings/mata-bebis-kudde efter förlossningen och som ”babynest” när bebisen ska sova. (Så mycket nya ord jag har lärt mig under min graviditet!) Är även skönt att ha som icke gravid när man ska läsa/sova. G är avis och vill ha en egen! Jag brukar oftast gå upp först när alarmet gått på morgonen och när jag kommer tillbaka efter ett toalettbesök har han ibland norpat åt sig kudden ;)

Kommentera

