TO TRAVEL

IMG_2621

IMG_2622

Tulum, Mexico 2013

DSC03270DSC03153Korfu, Grekland, 2007

DSC00699 DSC00842Sharm  el-Sheikh, Egypten, 2010

IMG_5743

Boracay, Filippinerna, 2011

DSC05768

Coron, Busuanga, Filippinerna, 2011

IMG_7941 IMG_8091Amsterdam, Holland, 2011

IMG_8893 IMG_8942

Madeira, Portugal, 2011

Om det är nånting jag gillar, som är mitt största intresse, så är det helt klart att resa. Både långt och kort men det är så himla kul att åka till andra länder, ta del av annan kultur, natur och mat. Att resa inom Sverige är också helt fantastiskt och något vi borde göra oftare. Ett drömresemål för mig är bland annat Abisko. Verkar vara fantastiskt vackert!

Senaste resan jag var i väg på (om man exkluderar Åland i somras, det räknad liksom inte) så var det vår kombinerade New York och Mexico-resa i vintras/våras. Och det är alldeles för länge sedan! Nu blev ju sommarens resa till Holland inställd då vi helt enkelt prioriterade Ponyo’s säkerhet efter inrådan av läkare. Men det kliar verkligen i res-nerven! Och det blir ju inte riktigt av med någon resa än på ett tag. Men just nu genomgår vi en annan resa. Varje dag växer magen (och Ponyo) sig större och tiden bara försvinner känns det som. Jag har inte ens två månader kvar att jobba då jag planerar att jobba min sista dag på Lucia. Och från och med i måndags har jag gått ner i arbetstid. Så nu jobbar jag en timme mindre varje dag vilket känns jätteskönt och jag känner att det var ett så riktigt bra beslut att ta. Om det är nått jag har lärt mig under graviditeten så är det att prioritera annorlunda och tänka på mig själv (och Ponyo) och mitt välmående (och Ponyo’s).

Så även om ingen resa är planerad och inbokad ännu så ser jag väldigt mycket fram emot närmaste tiden. Det är både fantastiskt och läskigt att känna livet där inne. Det är en aktiv rackare vi har kan jag lova. Ligger alltid i samma ställning och sparkar hej vilt på mina högra revben. Tycker att nån annan position vore skön att växla med, men vad vet jag, det börjar väl bli trångt där inne. ;)

Kommentera

