BACK TO REALITY

IMG_2244 IMG_2243 IMG_2237 IMG_2235 IMG_2231IMG_2232

IMG_2247 IMG_2221 IMG_2218 IMG_2215 IMG_2228 IMG_2213 IMG_2214

Imorgon är det dags att återgå till jobbet efter två veckors ledighet och jag tror att detta kommer vara riktigt hårt. För det första så har vi vänt helt på dygnet och jag har kommer inte ihåg senast jag somnade innan två. Sen har jag precis tillfrisknat från förkylning/ont i halsen/feber och inte kanske riktigt fått ”allt gjort” som jag hade planerat. Men allt har sin tid. Har trots sjukdom haft en riktigt bra ledighet med och umgåtts med massa härliga människor. Julafton firade vi tillsammans med min familj och på juldagen kom G:s föräldrar upp till oss och G bjöd på en superbt jättegod kalkon samt brysselkål enligt detta recept. (Dock utan garlic) Kan verkligen rekommenderas!

Vi träffade Emma och Dom en snabbis men hängde mest med Joanna och John och åt massa god mat, drack drinkar och såklart champagne. Det nya året firades ganska stillsamt in med plockmat tillsammans med tre andra par i en liten lägenhet mitt i city. Kan nog inte riktigt redogöra för vad vi har gjort sedan dess, varit på stan, shoppat, gått på bio och lite sånt men mestadels hängt hemma och bara varit. Tagit nån promenad när jag känt att jag orkat typ. Igår checkade vi in på Hotel Stureplan för en natt och gick och åt sjukt god mat på Taverna Brillo. Jag åt mac and cheese med tryffel och hummerravioli samt tiramisú till efterrätt. Godaste italienska maten på lääänge! Vi har verkligen haft det riktigt bra men det skulle inte ha suttit fel med en veckas ledighet till för att dra igång lite projekt och grejer som inte riktigt orkats med.

Nu ska jag fortsätta dega och alternativet står mellan att läsa eller slå på en film.. känner mig lite trött i ögonen så det lutar åt det sistnämnda ;)

Kommentera

