9 DECEMBER

20121209-160651.jpg

20121209-160701.jpg

20121209-160708.jpg

20121209-160714.jpg

Full rulle har det varit den senaste veckan. Förra helgen försökte jag kränga egendesignade prylar på en Screentrycksbazzar (gick inge bra, men skyller på lite folk då det var fyra julmarknader samtidigt i närområdet). Jag och G var även på champagneprovning (tack sis och J!), mycket kul och lärorikt (och gott såklart!). Vi fortsatte att dricka champagne då vi firade en av G: s kompisar som fyllde 30. Min födelsedag var magisk. Vintervit och alldeles iskall. Solen sken och det bildades ånga på Mälaren och det kändes som att vi transporterats till ett sagoland! Gick till Ecohair och fick mitt hår fixat av Evelina som ljusade upp min utväxt med hjälp av vulkanlera. Sen plockade G upp mig och så käkade vi dumplings och sushi som sköljdes ned med champagne på Cloud Nine Dim Sum Room. En sväng på stan och sen drog vi hem för lite fika (med champagne). På kvällen blev det en sjurätters på Smak.

På tisdagen var jag ute och käkade pasta med ett tjejgäng på Ciao Ciao Due (och drack champagne såklart!). Snön föll och det var återigen så där magiskt, tyst och vackert som det bara blir med snö. Halva onsdagen och resten av veckan jobbade jag hemifrån på grund av kaos i kollektivtrafiken. Som vanligt när snön kommer. Skönt att då ha möjligheten att jobba hemifrån. Den här helgen har vi mest tagit det lugnt. Igår hade jag lite födelsedagsfika och sen drack vi lite champagne här hemma. Idag började vi dagen med adventsfrukost som bestod av macka, lussekatt, tea och färskpressad blodapelsinjuice. Kan ju vara det godaste att dricka den här tiden på året. Sen var vi iväg på loppmarknad och jag är jätteglad över mitt inköp – en gammal tallrik (se bildbevis på instagram) Här hemma har jag sedan tittat på Home Alone och druckit varm choklad med vispgrädde. Surfat och börjat läsa Craft INC. – The ultimate guide to turning your creative hobby into a successful business by Meg Mateo Ilasco. Spännande ;)

Nu har det precis börjat snöa ofantligt mycket igen… Hoppas ni har en härlig helg!

Kommentera

