21 OKTOBER

I helgen har jag mest lallat runt i mina nya flanellpyjamasbyxor och nya tofflor. Vädret har gjort att det har mestadels blivit inomhusaktiviteter. Igår gjorde vi oss av med gästsängen och gästrummet nu är mer som ett pyssel/arbetsrum. Inte så mycket arbete som kommer utföras där direkt men ni fattar vad jag menar. Just nu så pågår det nån strid i nått krig som säkert G kommer vinna. I alla fall så har detta (alltså iordningfixandet av vårt tredje rum, inte G:s strid) lett till att andra saker har flyttats runt i lägenheten. Köksdelen när matbordet står har blivit luftigare och rymligare då en hylla som stod där fått flytta in i sovrummet som helt plötsligt kändes alldeles kalt och tomt.

Det blev en sväng till Mio där vi brände presentkortet och även en kort sväng till Ikea. Rena döden där även så här helgen innan löning. Vi hade dock inga egentliga måsten så då går ju allt fin, fint. Kom bland annat hem med två nya lampor, en julbock och brända mandlar.

Idag har jag gått en långpromenad i det fina vädret (läs det regnade inte), ätit omelett, sett The lucky one, gjort färskost. Oh yes, ikväll vankas det palak panir och Camilla står för matlagningen. Nu ska jag fixa lite riktig varm choklad med vispgrädde och drar igång dagens andra film (en action kanske?) och fixar mina naglar.

Bjuder er på lite bilder från vår honeymoon i Filippinerna.. känns ju ibland som man längtar tillbaka lite grann… vattnet, värmen, mangon.. det var härligt det!

Kommentera

