IT’S FALL Y’ALL

20120919-165835.jpg

Hösten är verkligen här hur mycket jag än vill ha kvar det som vi fortfarande kallar sommar i Sverige. Solen skiner och det är så där krispigt i luften. Sjömansjackan är på och höstjackorna är framtagna.

Efter diverse halsont och förkylning var tanken att kick-starta denna vecka med träning. Igår kom jag hem och moffade överblivna polly från förra veckan och somnade med träningskläderna på och vaknade en timme senare. Och då så där härligt mosig i skallen och inte alls särskilt sugen på träning. Nu sitter jag i soffan med träningskläderna på men tror inte det blir av idag heller. G har påbörjat matlagningen och jag ska slänga ihop en sats blåbärsglass. En PW kanske senare.

Måste också komma in i bra sömneutiner. Jag är sån som bara måste ha 8 timmars sömn varje natt. Skulle vara överlycklig om inte min prestationsförmåga sjönk så jag också kunde snitta 6-7 timmar utan att bli särskilt påverkad som G. För att hålla koll på detta har jag såklart laddat hem en app: Sleep Time! Lite kul att få ett diagram över nattens sömn. Vet dock inte hur tillförlitligt den är ;)

En annan rolig grej är att jag blir tagen för mycket yngre än vad jag är på utbildningen jag går. J som jag hänger med mest blir tagen för typ 35 när hon i själva verket fyller 28. Och hon har dessutom fått kommentaren om att hon ”förstör mig” med sitt snack. Haha! Roligt att ses som oskyldiga flickan med änglahåret (kommentaren om håret har jag faktiskt fått)

Nu är middagen klar!

Kommentera

