DET FINNS IDIOTER DÄR UTE

Uppstigning tidigt trots sovmorgon. Träningskläderna är på och iPhonen laddad med bästa playlisten och Endomondo för att tracka mina rundor. Kommer upp till brofästet vid Årstabron med bästa pepplåten ”Push it to the limit” med Paul Engemann i lurarna. Två cyklister kommer och jag går till höger som vanligt och är inte ivägen. Första cyklisten passerar medan nästa cyklist spottar mig rakt i ansiktet och cyklar vidare. Tro mig, han såg mig, det var ingen ”Oj, f-låt, jag såg dig inte, fy va hemskt, jag ber så mycket om ursäkt”. Så här i efterhand hade jag velat springa ikapp honom, puttat ner honom från cykeln och, ja, skällt på honom åtminstonde om inte slagit till honom. Men jag fortsatte några steg i total chock. ”Vad hände? Spottade han mig precis i ansiket?! Ja, det gjorde han”.

Där och då avslutades min PW imorse.

Nu är jag nyduschad och har tvättat ansiktet ett antal gånger. Ikväll eller imorgon går jag rundan igen MED sällskap.

Fy faan vilka idioter det finns där ute. Helt oprovocerat. Trevlig fredag liksom. Nu ska jag äta frukost och försöka glömma (?) den där idioten.

Kommentera

