FRIDAY

Min ”mitt-emellan-jobb”-vecka är snart slut. Och jag hade storslagna planer. Mosaika vårt vardagsrumsbord. Virka korgar till min pysselhörna. Träffa folk. PW:a. Gå på massage. Ät middag på restaurang. Åka till Kolmården imorgon. Men jag har mestadels varit hemma med ömma och svullna halsmandlar. Seriöst, är det någon som är förvånad? Inte jag iaf. Ska väl vara glad över att det kom nu och inte nästa vecka. Jag har ist inte gjort särskilt mycket alls. Sett på film/serier och surfat. Pinterest är ju som en drog. Måste fixa ett mappsystem till mina bilder på iPaden. 10 000 bilder helt osorterat fungerar liksom inte. Vill inte veta hur många dubletter som finns. Och för att inte tala om back-up, måste fixas! Idag har jag ingen alls. Och förlåt mig men jag skulle gråta floder utan mina bilder, mina bloggar och alla mina bokmärken. Får seriöst ont i magen bara av tanken att allt skulle kunna försvinna. Detta ska fixas asap i helgen!

Tea i all ära, men det är inte alltid man vill ha varm dryck när man är krasslig. Jag slängde ihop detta för att kurera min hals (är nog gott annars också). Ingredienserna är alltså: vatten, lite hackad ingefära, en hel citron skivad, en hel gurka skivad och skalad och ett antal myntablad. Låt stå i kylen nån timme. Gottigott!

Annars så är sommarens läskedryck helt klart CocoBahia med smak av ananas och kokos. Helt i min smak! Passar säkerligen med några centiliter ljus rom, några mynablad och lite lime i. Har dock inte provat!

Kommentera

